Dieta redukcyjna

Dieta redukcyjna

Wiosna zbliża się wielkimi krokami. To dobry czas by zacząć przygotowywać formę na lato. Same treningi mogą nie wystarczyć. Zawsze podkreślam, że dobrze dobrana dieta to podstawa sukcesu. Dieta redukcyjna wcale nie musi być katorgą, jak uważa większość podopiecznych. Przejdź do wpisu, by poczytać czym jest dieta redukcyjna.

Dieta redukcyjna – zrób formę na lato

Dieta redukcyjna to nic innego jak dieta o obniżonej zawartości kalorii w stosunku do Twojego zapotrzebowania kalorycznego. Sporo osób jest sceptycznie nastawiona do diet, a kiedy słyszą dieta redukcyjna, od razu wyobrażają sobie dzienne posiłki w postaci: 

śniadanie – jajecznica z dwóch jajek bez tłuszczu,

drugie śniadanie – pół gruszki,

obiad – kurczak gotowany na parze z sałatką,

kolacja – sałatka.

Diety redukcyjne

Nic bardziej mylnego. Dieta redukcyjna nie musi być męczarnią, przykrym obowiązkiem z towarzyszącym uczuciem głodu, przygnębienia i braku energii. Nie wierzysz? Opiszę Ci więc co ja jem na diecie redukcyjnej. 

śniadanie – jajecznica na maśle + chleb żytni,

drugie śniadanie – placuszki twarogowe na słodko z owocami

obiad – gołąbki z sosem pomidorowym

kolacja – makaron z wołowiną i warzywami.

Dieta redukcyjna, a słodycze

Kolejnym mitem jest to, że na redukcji nie możesz pozwolić sobie na słodycze. Przecież jest sporo zdrowych zamienników słodyczy, które śmiało możesz jeść w trakcie odchudzania. Poza tym jest mnóstwo posiłków, które możemy przygotować typowo na słodko.

Dieta redukcyjna

Każdą dietę dopasowujemy do podopiecznego tak, by był zadowolony. Jeśli więc napiszesz nam, że uwielbiasz słodycze i nie jesteś w stanie z nich zrezygnować z dnia na dzień, to weźmiemy to pod uwagę i rozpiszemy Ci posiłki, dzięki którym Twoja ochota na słodkie będzie mniejsza. Jeśli napiszesz nam, że śniadania jesz tylko na słodko to takie rozpiszemy. Co powiesz na naleśniki z serem i owocami, placuszki twarogowe na słodko, kanapki z masłem orzechowym i dżemem o obniżonej zawartości cukru, a może jakieś zdrowe ciastka na drugie śniadanie? Nie ma sprawy. Pamiętaj, u nas dieta redukcyjna to przyjemność.

Dieta redukcyjna, a uczucie głodu

Zapewne masz za sobą niejeden nieudany epizod odchudzania lub znasz osobę która tak miała. Nasi podopieczni często opisują swoje wcześniejsze diety cud odchudzające i piszą nam, że chodzili wiecznie głodni, a przez to źli, pozbawieni energii, bez uśmiechu i niewyspani. Czy naprawdę tak to musi wyglądać? Nie! To wręcz nie może tak wyglądać.

dieta redukcyjna odchudza

W procesie odchudzania ważne jest zachowanie balansu między utratą wagi, a zachowaniem energii potrzebnej do prawidłowego funkcjonowania. Jeśli będziesz codziennie odczuwać głód i przygnębienie, poziom kortyzolu w Twoim organizmie wzrośnie, a wówczas Twój organizm albo się zbuntuje i przestaniesz chudnąć albo w trakcie odchudzania zacznie pokazywać Ci, że ma dość poprzez np.: zaburzenia miesiączkowania, wypadanie włosów, łamliwość paznokci, pogorszenie się jakości skóry, zmniejszenie libido. Dlatego warto zasięgnąć pomocy dietetyka, by schudnąć z głową i bez efektu jojo.

Dieta redukcyjna, ile kalorii

To ile kalorii powinno się spożywać na diecie redukcyjnej zależy nie tylko od Twojego wzrostu i wagi, ale także od Twojego wieku, trybu pracy oraz aktywności fizycznej jaką masz. Bez tego określenie kaloryczności Twojej diety nie będzie możliwe. Może okazać się również, że przez zbyt długą redukcję przed rozpoczęciem odchudzania konieczne będzie zregenerowanie organizmu i dopiero później przyjdzie czas na właściwą redukcję.

Pamiętaj więc, że ta dieta, którą ma Twoja koleżanka/Twój kolega wcale nie musi być dobra dla Ciebie. To tak, jak z ubraniami – nie wszystko z czyjejś szafy będzie pasowało na Ciebie. A jak wiesz, warto by było dopasowane :).

Sama dieta redukcyjna, czy połączona z treningami?

Pisałam wyżej, że dobrze dobrana dieta, to podstawa sukcesu. Jednak w połączeniu z aktywnością fizyczną da Ci gwarancję sukcesu! Możesz trenować na siłowni, w domu lub na zewnątrz. Może to być trening na maszynach, trening z wolnymi ciężarami, trening bez sprzętu z wykorzystaniem własnego ciała, może to być nawet aktywność w postaci spacerów, jazdy rowerem zamiast autem, chodzenia po schodach zamiast jazdy windą, itd. Wcale nie musisz wylewać siódmych potów. Nie zniechęcaj się, zacznij w swoim tempie.

Niespodzianka z okazji Dnia Kobiet

Mamy dla Was niespodziankę! Z okazji Dnia Kobiet do końca marca 2021r. dla wszystkich kobiet: treningi personalne poprowadzę za pół ceny. Zapewniam dojazd do podopiecznej, sprzęt i jego dezynfekcję oraz oczywiście wsparcie na całego podczas tych 60 minut treningu.




Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *