Ćwiczenia na żylaki

Ćwiczenia na żylaki

Dzisiaj dzień walki z przewlekłą niewydolnością żylną. Z pewnością wielu z Was nie miało pojęcia o tym, że taki dzień w ogóle istnieje. I właśnie o to chodzi. Nie mamy pojęcia. Dlatego właśnie został powołany ten dzień. Ma on zwiększać naszą świadomość w kwestii tej choroby, która w Polsce dotyka blisko 50% kobiet. Ćwiczenia na żylaki to temat, który powinien zainteresować niejedną z Was.

Daj przykład innym

Wraz z naszą lokalną grupą treningową, postanowiłyśmy przyłączyć się do akcji nagłaśniania dnia walki z przewlekłą niewydolnością żylną. Już od ponad roku, spotykamy się kilka razy w tygodniu nad zalewem(choć ostatnio częściej na stadionie) i pokazujemy, że aktywność fizyczna to zdrowie, to uśmiech i to czas dla siebie. Dziewczyny, Wy wiecie – jesteście niesamowite! Pamiętajcie, że razem możemy więcej osiągnąć.

Przeciwdziałać skutkom nieleczonej przewlekłej niewydolności żylnej możemy właśnie nagłaśniając ten temat nie tylko w środowisku lekarzy, pielęgniarek i całej służby medycznej, ale przede wszystkim wśród nas samych. Dlatego dzisiaj z okazji dnia walki z PNŻ porusz ten temat wśród swoich domowników, koleżanek z pracy, czy rodzinie. Namów kogoś na ćwiczenia na żylaki z pewnością to pomoże (oczywiście nie wszystkie ćwiczenia są wskazane, warto zgłosić się do specjalisty, który pomoże nam dobrać odpowiednie ćwiczenia, a także wskaże te, których wykonywać nie powinniśmy). Zadbajmy o siebie wspólnie nawzajem.

Czynniki sprzyjające powstawaniu PNŻ:

  • brak aktywności fizycznej,
  • otyłość,
  • trwale siedzący tryb pracy,
  • trwale stojący tryb pracy,
  • genetyka (występowanie PNŻ w rodzinie),
  • płeć żeńska (wieloródki).

Żylaki to skutek niewydolności żylnej, polegający na rozszerzaniu się żył. Kiedyś były kojarzone z osobami starszymi. Dzisiaj coraz częściej młode, nawet dwudziestoletnie osoby borykają się z tym problemem. Winien jest mało aktywny tryb życia i nie chodzi tu o “życie w pędzie”, a o aktywność fizyczną samą w sobie. Co zrobić żeby zapobiec ich powstawaniu albo jak zahamować te już istniejące? Ćwiczenia na żylaki i zmiana stylu życia. Ćwiczenia wzmacniają pompę mięśniową i krew z łatwością może pokonać trasę do naszego serca. Jeśli zmagasz się z uczuciem “ciężkich nóg”, zmęczeniem i obrzękami, ćwiczenia na żylaki są właśnie dla Ciebie.

Ćwiczenia na żylaki – jakie?

Jeśli chodzi o ćwiczenia na żylaki, dobrze sprawdzą się: energiczne spacery, pilates, pływanie, jazda na rowerze oraz taniec. To wcale nie jest tak, że nie możesz trenować z obciążeniem. Możesz, jednak musisz odpowiednio dobrać obciążenie do siebie i przede wszystkim wybrać odpowiednie ćwiczenia, zwracać uwagę na postawę i pozycję w jakiej wykonujesz dane ćwiczenie. Warto przeplatać trening właściwy ćwiczeniami takimi jak np. : wspięcie na palce i na pięty, rowerek, unoszenie nóg wysoko, krążenie stopami, czy nożyce. Po treningu należy obowiązkowo rozciągnąć całe ciało, a po wszystkim warto wziąć zimny prysznic, który dodatkowo poprawi krążenie.

A jeżeli szukasz dla siebie planu treningowego dopasowanego indywidualnie do Ciebie, zamów u nas darmową wycenę.




Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *